ESPERANTO TRA LA MONDO.
http://tra-la-mondo.esperanto-urbo.de/arkivo/3/3-a_tra-la-mondo.pdf
82% ĉinaj voĉdonintoj apogas nuligi la anglan lingvon kiel devigan lernobjekton
La 4-an de marto, dum la kvina sesio
de la 12-a TPK(Tutlanda Popola Kongreso) en Ĉinio, S-ro Li Guangyu,
reprezentanto de la 12-a TPK, proponis nuligi la anglan lingvon en la ŝata
ekzameno por eniri universitaton, kaj fari la anglan lingvon nedeviga
lernobjekto en elementa kaj meza lernejoj. La plej nova statistiko el Ĉina
Eduka Ministerio montras, ke la ĉinaj infanoj elspezas 163,78 RBM (ĉirkaŭ 24,10
USD) pro la deviga angla lingva lernado ĉiujare. La jara konsumo pro la angla
lingva lernado egalas minimume al 0.8 sumo investita en konstruado de la
akvobaraĵo de la Tri Foldoj en Hubei de Ĉinio, la plej granda elektroprodukta
akvbaraĵo en mondo, aŭ al la sumo por produkti 204 kosmoŝipojn.
En la esplorado kaj enketo en
provincaj ĉefurboj en mezaj Ĉinio, li rimarkis ke la lernantoj ĉiutage elspezas
multan tempon: 1 horon en elementaj lernejoj, 1.5 horoj en mezlernejoj, 2
horojn en supermezlernejoj, inkluzive de leciono, matena legado, ekzerco, lernotasko
kaj eksterlerneja helpa lernado.
De la tria jaro en elementa lernejo
ĝis la tria jaro en la superlernejo, ĉiu lernanto elspezas minimume 5292.5
horojn por la angla lingvo. Se la lernantoj lernas 8 horojn tage, ili elspezas
preskaŭ kvinonon (ĉirkaŭ 18.13%) da tempo okupiĝante en lernado de la angla
lingvo dum 10 jaroj, la plej bona periodo de la infano.
En lia enketado multegaj lernantoj
plendis ke multaj gepatroj registrigis la infanojn al eksterlernejaj helpaj
kursoj de la angla lingvo, krom la lernado en klasĉambro, post leciona ekzameno
kaj hejmtasko.
La eksterlerneja lernado de la angla
lingvo rabis multan tempon de la infanoj en la ekster-klasĉambra aktivado,
ludado, eĉ dormado kaj ripozo. La infanoj sentas pezan ŝarĝon el la angla
lingvo. Li Guangyu montris ke la angla lingva ekzameno en la ŝtata ekzameno por
eniri universitaton pliigis la ŝarĝon sur la lernantoj. Iuj lernantoj lernas la
anglan lingvon por studi eksterlande, kaj por multaj lernantoj la angla lingvo
estas deviga kaj kontraŭvola elekto.
La 6-an de marto, dum, dum la 5-a sesio de la
12a ĈPPIK (Nacia Komitato de la Ĉina Popola Politika Interkonsiliĝa
Konferenco), komitatano S-ro Wang Chengde, prezidanto de Pekina Ĉintradicia
Hospitalo Shungtiande, faris similan proponon: fortigi ĉinlingvan instruadon
kaj limigi fremdlingvan instruadon en ĉiuj lernejoj. En pasintaj jaroj li
alvokis fortigi instruadon de la ĉina lingvo. En la jaro 2013 li sendis al la
Ĉina Popola Politika Konsultiĝa Konferenco proponon "atenti instruadon de
gepatra lingvo, levi anglan lingvan kapablon de lernantoj." kaj en la jaro
2014 li sendis la proponon "fortigi ĉinlingvan instruadon kaj limigi
fremdlingvan instruadon en ĉiuj lernejoj."
En ĉijara konferenco li refoje sendis
la lastan proponon. En la titolo de la propono ne troviĝas angla lingvo, tamen
en la teksto de la propono li menciis nur la anglan lingvon. Li diris: "
En lastaj jaroj aperas stranga fenomeno, ke varmas fremdlingva lernado kaj
malvarmas la lernado de ĉina ĉina lingvo. Oni lernas fremdan lingvon ekde
infanĝardeno ĝis universitato. Multaj studentoj en universitatoj povas flue
paroli en la angla lingvo, tamen ne povas lerte uzi la ĉinan lingvo, eĉ ne povas
skribi disertaĵon. La skribaĵoj estas kun multaj eraroj kaj nelogikaj."
"La angla lingvo estas ilo per
kiu multaj edukaj organizoj de la angla lingvo trompe rabas monojn de
lernantoj. Tio pliigis la ŝarĝon al la gepatro. Ĉinio estas unika lando kie la
angla lingvo estas ĉefa lernobjekto, kaj kie lerntempo en lernejo estas la plej
longa en la mondo." Li proponis reformi la edukan regularon. Oni devas
instrui fremdlandan lingvon laŭ bezono kaj fako.
La infanoj elspezas kvinonon da tempo
dum 10 jaroj por lerni la anglan lingvon. Por ke la infanoj bone lernu la ĉinan
lingvon, matematikon, fizikon kaj kemion, li proponis nuligi ekzamenon de la
angla lingvo en mezlernejo kaj por ŝtata ekzameno. Li alvokis ke la
universitatoj en Ĉinio elektu la ĉinan lingvon kiel devigan lernobjekton.
Trezoro Huang Yinbao
No hay comentarios.:
Publicar un comentario